Mazda 3 не заводится
- Автор
- Сообщение
-
Не в сети
- Сообщения: 524
- Зарегистрирован: 02.12.2008, 15:55
- Откуда: Ивановская обл. г.Вичуга
- Поблагодарили: 15 раз
- Контактная информация:
-
Не в сети
- Сообщения: 1480
- Зарегистрирован: 15.04.2009, 14:16
- Откуда: Краснодарский край.
- Благодарил (а): 6 раз
- Поблагодарили: 128 раз
Может и не цепь,датчики,проводка.Да кто их знает.так наугад стараешься,чем то помочь.Осцилок на заведённом нет.параметров тоже нет.точной марки авто и ДВС,год выпуска(извеняюсь сейчас естьMazda 3 Машинка 05 года, мотор 1.6).segangk писал(а): Не думаю, что Мазда не запустится с проблемой подобного характера, вот как работать будет другой вопрос. А с компрессией как дела?
Ещё бы интересный вопрос:из чего изготовлен задающий диск.бывают такие хлипкие и ещё в не очень удобном месте,что бы его можно было просмотреть визуально.
Последний раз редактировалось вальдемар 04.10.2010, 06:20, всего редактировалось 1 раз.
-
Не в сети
- Сообщения: 1480
- Зарегистрирован: 15.04.2009, 14:16
- Откуда: Краснодарский край.
- Благодарил (а): 6 раз
- Поблагодарили: 128 раз
только сегодня пользуясь обширным поиском наткнулся на ваш вопрос по этой теме на чип тюнере.если вы не будете против я дополню немного в вашей теме?многим будет полезна эта информация.
Автор: Сергей Петрович Косолапов,с чип тюнера(serko).вот описание к картинкам:
• A crankshaft position (CKP) signal detecting plate has been adopted for the crankshaft pulley.
• A torsional damper, which prevents the crankshaft from wobbling, has also been adopted on the crankshaft.
1 Front view
2 Plate for CKP sensor signal detection
3 Torsional damper
4 Cross-sectional view
• The CKP sensor is installed on the engine front cover. The CKP sensor is installed at 115° from where the adjacent portion of an empty space meets the crank angle 0° position (top dead center) on the crankshaft position sensor pulse wheel.
• The CKP sensor pulse wheel is divided into 30 projections and 3 empty spaces, and the distance between each projection equals 10° of crank angle.
1 CKP sensor
2 Crankshaft
3 CKP sensor signal
4 CKP sensor
5 Sensor output signal
• The CKP sensor is composed of an integrated circuit with a built-in GMR (Giant Magneto Resistance) element and signal processing circuit, and a magnet. With the adoption of the GMR element, the signal amplitude measured against the Hall element is larger, improving signal reliability.
• Signal detection utilizes the GMR characteristic in which electrical resistance changes according to magnetic flux.
• The shape (GMR output) of the magnetic flux detected by the GMR element is changed into a rectangular wave by the signal processing circuit and input to the PCM as a sensor output signal.
• The CMP sensor is installed at a 30° tilt to the cylinder head cover.
• The CMP sensor detects six pulses with one rotation of the camshaft by the projections set on the intake-side camshaft.
• A GMR element has been adopted.
1 CMP sensor
2 Cylinder head cover
3 Camshaft
4 Crank angle (°CA)
5 Sensor output signal
Автор: Сергей Петрович Косолапов,с чип тюнера(serko).вот описание к картинкам:
• A crankshaft position (CKP) signal detecting plate has been adopted for the crankshaft pulley.
• A torsional damper, which prevents the crankshaft from wobbling, has also been adopted on the crankshaft.
1 Front view
2 Plate for CKP sensor signal detection
3 Torsional damper
4 Cross-sectional view
• The CKP sensor is installed on the engine front cover. The CKP sensor is installed at 115° from where the adjacent portion of an empty space meets the crank angle 0° position (top dead center) on the crankshaft position sensor pulse wheel.
• The CKP sensor pulse wheel is divided into 30 projections and 3 empty spaces, and the distance between each projection equals 10° of crank angle.
1 CKP sensor
2 Crankshaft
3 CKP sensor signal
4 CKP sensor
5 Sensor output signal
• The CKP sensor is composed of an integrated circuit with a built-in GMR (Giant Magneto Resistance) element and signal processing circuit, and a magnet. With the adoption of the GMR element, the signal amplitude measured against the Hall element is larger, improving signal reliability.
• Signal detection utilizes the GMR characteristic in which electrical resistance changes according to magnetic flux.
• The shape (GMR output) of the magnetic flux detected by the GMR element is changed into a rectangular wave by the signal processing circuit and input to the PCM as a sensor output signal.
• The CMP sensor is installed at a 30° tilt to the cylinder head cover.
• The CMP sensor detects six pulses with one rotation of the camshaft by the projections set on the intake-side camshaft.
• A GMR element has been adopted.
1 CMP sensor
2 Cylinder head cover
3 Camshaft
4 Crank angle (°CA)
5 Sensor output signal
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
-
Не в сети
- Сообщения: 103
- Зарегистрирован: 18.07.2010, 09:26
- Откуда: Карелия
- Поблагодарили: 3 раза
Те осцилки, которые разместил выше сняты с работающего мотора! Причем первая такая, как должна быть. По второй это видимо глюк ДФ, но мотор все равно работает!? Я не знаю что происходит с датчиком, но теперь датчик ведет более понятно-мотор работает импульсы есть, заглох-импульсов нет. Теперь ждем новый датчик.
-
Не в сети
- Сообщения: 103
- Зарегистрирован: 18.07.2010, 09:26
- Откуда: Карелия
- Поблагодарили: 3 раза